P4 LA INICIACIÓ A L’ESTADÍSTICA

La iniciació a l’estadística sempre ha estat un repte a l’educació infantil ja que es un tema difícil d’entendre o que els quedi proper. LA majoria de vegades acabavem fent fitxes sense sentit com aquesta:
Actualment aprofitem qualsevol pregunta que pugui sorgir d’una conversa quotidiana per treballar aquest concepte de manera entenedora i motivadora.
Algunes preguntes que hem treballat han estat :
T’agrada la xocolata si o no?
Com vens a l’escola caminant, amb cotxe, en patinet o amb bicicleta?
*Aquesta Foto pertany a una activitat que ens permet explicar com treballem l’estadística davant d’una pregunta.
Després de  que aparegués la mascota de la classe (Una Bruixa) ens va sorgir la necessitat de posar-li un nom entre  tots. Dels noms que varem proposar van quedadar dos finalistes. per fer la votació final cada nen va agafar una peça de construcció i la va posar sobre del nom que més li agradava va guanyar Piruixa ja que va estar el més votat.
Visualment els nens de seguida van tenir clar qui era el nom guanyador.D’aquesta manera podem quantificar els resultats amb ja que aquest és palpable. Ens hem adonat que hi ha tantes peces com persones que voten, hem comptat quantes peces té cada nom,quin nombre és més alt que l’altre…. També ens permet dibuixar el resultats en un paper.

Comentaris