El follet Nicolau i el procés de lectoescriptura.


Un matí , pels voltants de setembre… vaig sentir un plorisqueig , molt fluixet , molt fluixet al pati dels petits, em vaig acostar i vaig veure com dues llagrimetes queien damunt la sorra. Allà amagadet entre les joguines hi havia un petit follet

Des de llavors , el follet Nicolau, que així és com es diu , dorm en un cistell al meu despatx i m’acompanya a les classes de p3, on els hi ensenya moltes coses que ha aprés a la seva escola del bosc.verd i vermell encongit i mort de fred. Era petit i bufó, el vaig agafar amb molta cura i ell amb molta tendresa em va abraçar i em va dir a cau d’orella:.- vull anar amb aquests nens i nenes de l’escola, vull anar amb tu.

En Nicolau està ensenyant als nens i nenes de p3 a conèixer totes les lletres del seu nom i dels seus companys , és un especialista en fer contes i jocs on els nens són els protagonistes.

En Nicolau és màgic, amb tot i ser molt petit, ja sap llegir i escriure i com tots els follets, és molt treballador per això prepara feines i jocs cada setmana pels seus nens preferits... mireu…mireu


L’escola Mogent considera que el procés per aprendre a llegir i escriure comença en el moment que el nen percep les lletres del seu entorn i del món que l’envolta: cartells, rètols, botigues…

Aquest interès per les lletres, que tots els nens tenen, l’escola l’aprofita per introduir el procés de la lectura i escriptura de manera lúdica i atractiva.

Els nens juguen freqüentment amb les lletres d’aquelles paraules que són més significatives per ells; els seu propi nom ,els dels seus companys i després el vocabulari més proper.

Durant el curs sense adonar-se jugant amb les lletres, confegint-les, retallant-les, resseguint-les, fent –les de plastilina, amb jocs d’enganxar amb velcro, de fusta,..les interiortiza i les reconeix

D’aquesta manera els nens i nenes acaben coneixent de forma natural i espontània un munt de lletres, que més tard es convertiran en síl·labes, paraules i petites frases.

El petit follet estarà sempre al parvulari, regalant jocs i feines., però a mida que els nens van creixent, el follet els convida a esforçar-se, a aprendre a escriure amb lletra lligada, a llançar-se a escriure espontàniament, a intentar llegir…

Ajudeu al follet a aconseguir el seu desitg.

Il·lusioneu als vostres fills i filles per aprendre-ho tot.


Rosa

Mestra d’infantil i primària


Comentaris